Prvo i osnovno što treba da utvrdite je koliko često je servis klima uređaja neophodan. U nekim slučajevima neophodan je jednom godišnje a u nekim, posebno na zagađenim gradskim lokacijama ili ukoliko ga tokom cele godine koristite, i dva puta godišnje – na šest meseci. Prvi razlog zbog kojih je redovan servis neophodan je zdravstvene prirode, a zatim higijenske, i takođe preventivne, radi očuvanja uređaja.
Servis klima uređaja podrazumeva: proveru ispravnosti uređaja, proveru elektronike, spojeva, stanja freona i eventualnu dopunu,proveru pritiska, zamenu potrošenih creva za odvod i izolacije na cevima, podmazivanje ležajeva, razne sitne popravke uz obavezno čišćenje i dezinfikovanje unutrašnje i spoljašnje jedinice.
Servis unutrašnje jedinice podrazumeva:
- skidanje poklopca i njegovo pranje;
- pranje filtera i dezinfikovanje antibakterijskim sredstvom;
- pranje isparivača dezinfekcionim sredstvom za skidanje nečistoće;
- čišćenje turbine, kadice, gde se skupljaju bakterije i buđ;
Servis spoljašne jedinice podrazumeva:
- Pranje kondezatora (’saće’ sa zadnje strane) i čišćenje dezinfekcionim sredstvom, kako bi se izbeglo preopterećenje kompresora;
- pranje kućišta;
- proveru pritiska u sistemu, eventualna dopunu ili zamenu.
A ono što uza sve to treba da znate je kome ste poverili uslugu servisiranja vašeg klima uređaja, da li je u pitanju ovlašćeni serviser u koga imate potpuno poverenje.